Informasjon til deg som har bestilt en planlagt reise hos Portal Travel

Oppdatert 16.03.2020 kl. 14:20

Convid-19 har virkelig skapt en utfordrende tid for oss alle. Utviklingen har skjedd raskt og endret seg fra dag til dag. For oss som reisearrangør har det vært vanskelig å henge med i svingene. Vi får daglig utallige henvendelser som vi forsøker å besvare så raskt som mulig. Daglig har vi gjort løpende vurderinger vedrørende gjennomføring av planlagte reiser. Første prioritet har til enhver tid vært å ikke utsette deg som kunde for unødvendig helserisiko/smittefare, samtidig som at vi skal sørge for dine økonomiske rettigheter ivaretas.

Vi varslet tidlig på våre nettsider at vi forholder oss til FHI sine reiseråd. Vi har full tillitt til at våre styresmakter tar avgjørelser og gir råd som er til befolkningens beste. Samtidig har vi forholdt oss til de landene der reisene skal foregå. Disse rådene er også ofte avgjørende for om du som kunde kan forvente å få innbetalte beløp refundert.

De fleste reisene som kjøpes hos oss er pakkereiser. Kjøper du en reise sammensatt av to produkter eller mer, er du som kunde godt beskyttet av pakkereiseloven som ble kunngjort 15.06.2018. Alminnelige vilkår for pakkereiser utfyller dette lovverket.

Dine rettigheter kan variere avhengig av om det er deg selv eller vi som arrangør som kansellerer reisen. Tidspunktet er også en faktor og om reisen på avbestillingstidspunktet lar seg gjennomføre eller ikke. Vi forsøker å gi så god som mulig informasjon om dette fortløpende.

Om ikke pakkereisen lar seg gjennomføre som følge av hindringer utenfor vår kontroll, skal du som kunde få refundert alle dine innbetalte beløp, og ei heller betale noe administrasjonsgebyr for dette.

Per nå er det nærliggende å tro at Convid-19 vil hindre gjennomføring av de fleste fritidsreiser, noen måned frem i tid. Men for å sikre kunders økonomiske rettigheter, kan vi ikke kansellere fremtidige reiser før det foreligger et reiseråd fra FHI/UD, mot å reise til gjeldende destinasjon. Velger du eksempelvis nå å kansellere en reise som skal foregå etter 14.april, er det ikke sikkert at du får alt refundert slik som du gjør med reiser som skal foregå før 14. april. Men dette er vi forberedt på at kan endre seg forløpende.  

Har du spørsmål om en planlagt reise kan du aller helst sende oss en e-post på post@portaltravel.no. Du kan også ringe oss på 970REISE. Vær forberedt på at det er forventet litt lengre svartid enn normalt.

Nyttige verktøy:

Book din flyreise (kommer)

Book hotell (kommer)

Book privattransport (kommer)

Meld deg på vår nyhetsbrev og vær den første til å få våre nyheter og tilbud!

Bli en Portal-venn i sosiale medier:

  • White Facebook Icon
  • LinkedIn - White Circle
  • White Instagram Icon

©2020 Portal Travel AS

Forretningsreiser