Spørsmål og svar

Om Portal Travel

Hvordan fungerer Portal Travel?

Hos oss er det enkelt å finne og kjøpe en tur som passer din bedrift / gruppe!

  1. Sjekk ut våre reiseforslag og fortell oss hva du kan tenke deg.
  2. Vi sjekker ut hva som gir best verdi for deg som kunde på valgt destinasjon og reisetid.
  3. Du vil motta et pakkepristilbud med betingelser og eventuelle tilleggsprodukter.
Hvem kan bli kunde hos Portal Travel?
I utgangspunktet alle, men vi spesialiserer oss på håndtering av tjenestereiser og gruppepriser med ti deltaker eller flere. Det kan være private grupper, bedrifter, lag og foreninger.
Hvordan håndterer dere smitteverntiltak?

Vi holder oss til enhver tid oppdatert på gjeldende reiseråd og smitteverntiltak. Vi tilrettelegger for at reisen kan gjennomføres i tråd med disse, og sørger også for å velge seriøse samarbeidspartnere og underleverandører.

Er Portal Travel medlem av Reisegarantifondet?

Ja – det er vi. Det sikrer deg som pakkereisekunde full refusjon dersom turen eller et vesentlig element i pakkereisen ikke lar seg gjennomføre. Typiske årsaker kan f.eks. være pilotstreik, pandemi, konkurser osv.

Bedriftsavtale

Hvordan blir jeg bedriftskunde?
Du kan kontakte oss via kontaktskjemaet på nettsiden vår. Du er selvfølgelig også velkommen til å kontakte oss på tlf: 970 73 473 eller post@portaltravel.no. Vi har åpent mandag-fredag kl. 08.30 - 16.00.
Hvem kan inngå bedriftsavtale med Portal Travel?
For å inngå bedriftsavtale hos oss må bedriften eller organisasjonen din være registrert i foretaksregisteret.
Koster det noe å være bedriftskunde?
Det er helt gratis å bli bedriftskunde hos Portal Travel og du har ingen bindingstid dersom ikke dette er et spesifikt ønske fra deg som kunde.
Hvordan kan jeg fjerne en ansatt fra bedriftsavtalen?
Du sender en e-post til post@portaltravel.no eller direkte til din nøkkelkundeansvarlig for å fjerne en ansatt fra bedriftsavtalen.
Hvordan får en ansatt tilgang til bedriftsavtalen?
Når din bedrift tegner en bedriftsavtale, lager vi en kjøreplan for integrering av de ansatte i bookingsystemet. Den ansatte får innloggingsdetaljer på e-post. De får også en veiledning for å lage et personlig passord.
Hvilke fordeler får jeg med en bedriftsavtale?

Som bedriftskunde kan du selv kjøpe billetter gjennom vår søkemotor uten skjulte påslag. Søkemotoren henter ut rimeligst mulig pris fra kjernesystemene til flyselskapene (ikke via en tredjepart). Du kan også booke reisebestillingen din ved å kontakte oss på post@portaltravel.no eller 970 73 473. Du får selvfølgelig personlig oppfølging for å finne riktig reise.

Det finnes andre fordeler som avhenger av bedriftens størrelse. Dette fremkommer i hver spesifikk avtale.

Reiser

Hvordan bestiller jeg en reise?
Dersom ikke reisen kan bestilles direkte på vår hjemmeside, kan du sende et kontaktskjema eller ringe oss på 970REISE.
Kan jeg bestille privatreiser hos Portal Travel?

I utgangspunktet selger vi kun reiser til grupper med ti personer eller flere. Men du er velkommen til å sende oss en henvendelse dersom du ønsker hjelp fra oss i reisebestillingen. Vi vil da eventuelt opplyse dersom du enkelt kan bestille dette selv (uten servicehonorar).

 

Ved påmeldingsturer kan du selvsagt melde deg på privat uavhengig av antallet. Men vær obs på at prisen normalt sett oppgis basert på overnatting i dobbeltrom.  

Hvordan er avbestillingsreglene for reise?

Generelt kan pakkereiser avbestilles mot et rimelig administrasjonsgebyr frem inntil 42 dager før avreisedøgnet starter. Fra 42 dager til 15 dager før avreisedøgnet starter kan man avbestille reisen mot et gebyr tilsvarende depositumsstørrelsen. Under 15 dager igjen til avreise får man ingen refusjon ved avbestilling.

 

Avvik fra dette kan inngås spesifikt for hver avtale i de tilfeller der vi eksempelvis har høye utlegg mot våre leverandører uten refusjonsmulighet. Typiske eksempler er reiser i høysesong, med utflukter eller kamp-/konsertbilletter. Eventuelt også dersom du er en stor gruppe som opptar mye flykapasitet.

 

For tjenestereiser kan normalt sett billetten avbestilles vederlagsfritt innenfor bestillingsdag. Etter billettering vil det være knyttet gebyrer til en slik avbestilling og hva du får refundert avhenger av hvilken type billett du har booket.

Kan jeg endre min reisebestilling?

Man kan som regel endre på reisen. Dette må du gjøre via kontaktskjema på nett, e-post til kundeservice eller på telefon 970REISE.

Jeg har bestilt reise, men ikke mottatt ordrebekreftelse?

Ordrebekreftelse og depositumsfaktura mottar du kort tid etter din reisebestilling. Sluttfaktura sendes ut med forfall 35 dager før avreise minst ei uke før forfall. Bestiller du reisen på et senere tidspunkt mottar du ordrebekreftelse og faktura på hele beløpet kort tid etter bestilling.

 

Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse på e-post, så ta kontakt med oss for å sjekke at bestillingen har gått gjennom.

Selger dere avbestillings- og reiseforsikring?

Nei. Men vi anbefaler deg som kunde å til enhver tid ha en helårs reiseforsikring i ditt skadeforsikringsselskap. Hvis du kun trenger en enkeltreiseforsikring, anbefaler vi Europeiske reiseforsikring.

Kreves det visum for min reise?
På denne linken finner du en oppdatert oversikt over hvilke land som ikke kreves visum for norske statsborgere. Du må trolig søke visum hvis du ikke finner landet du skal reise til i listen. Vi vil alltid opplyse om eventuelle reisemål som krever visumsøknad ved gruppebestillinger.
Kan jeg bestille visum hos Portal Travel?
Dersom du bestiller pakkereiser hos Portal Travel, bistår vi deg vederlagsfritt med å bestille visum. Gjelder det en tjenestereise bistår vi deg mot et rimelig gebyr. Men vær obs på at noen land som krever visum også krever personlig oppmøte på ambassaden. Og husk at du aldri kan være tidlig nok ute med å ordne visumet til reisen.
Hvor mye bagasje kan jeg reise med?
På en gruppereise med minimum ti deltakere er det nesten alltid inkludert minimum ett kolli innsjekket bagasje. Men det kan forekomme unntak, som alltid vil være spesifisert i tilbud/ordrebekreftelsen.

Les osgå

I Skottland finnes det over 550 golfbaner å velge mellom. Det betyr at Skottland har flest baner per innbygger sammenlignet med alle andre land i verden! Hvis du vil oppleve noen av de beste golfbanene Skottland har å by på, så bør du ta en titt på golfbanene nevnt nedenfor.

Det er en ren fornøyelse å ta beina fatt i Paris. Byen har også et av de mest effektive og rimelige transportsystemene i verden, noe som gjør det lett å komme seg rundt. Kollektivtransporten i Paris drives av RATP.

Mallorcas største hovedattraksjon har lenge vært øyas storslåtte kystlinje og finkornede sandstrender. Men det er mer å oppleve på Mallorca enn bare late dager på badehåndkleet. Strekk på beina og sjekk ut disse stedene.